Seuratoiminta

Hiihtoliiton alaisten lumilajien toiminnan perustan muodostavat hiihto- ja mäkiseurat. Seuratoiminta on yhdessä tekemistä ja kehittymistä, ja se kokoaa yhteen hiihtolajien seuratoimijat, vanhemmat, harrastajat sekä huiput.

Suomen Hiihtoliitto tukee hiihtoseurojen toimintaa monipuolisesti ja tarjoaa seuroille mahdollisuuksia seurojen kehittämistyöhön erilaisten kohtaamisten ja tapahtumien kautta. Seurakehittämisen latu -sivustolta löydät kaikki Hiihtoliiton tarjoamat tukipalvelut seuroille. Liiton tapahtumat -sivustolta löytyy tietoa seuraneuvottelupäivistä ja HiihtoSuomesta.

Lisäksi muita vinkkejä liittyen seuran organisaatioon ja seuran pyörittämiseen on koottuna otsikoiden alle aihepiireittäin. Tapahtumien järjestäminen kätkee alleen niin kilpailuiden kuin muidenkin tapahtumien järjestämiseen liiityviä asioita ja sieltä pääset tutustumaan myös Lumilajit Liikuttavat -kiertueeseen ja miten siitä voisi olla seurallenne hyötyä. Kiertueen tarkoituksena on juurikin kehittää seuratyötä ja tarjota seuroille työkaluja ja materiaaleja lasten ja nuorten toiminnan kehittämiseen.

Alla Hiihtoliiton vuosikello, josta löydät tärkeät ajankohdat helposti.

Halutessasi lisätietoja seuratoiminnasta sekä ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi, voit tilata seuratoiminnan uutiskirjeen täältä.

Lisätietoja seuratoiminnan kehittämisestä:
Sandra Jutila
sandra.jutila@hiihtoliitto.fi

Lisätietoja pohjoismaisten lajien lisensseistä:
Larissa Erola
larissa.erola@hiihtoliitto.fi